Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

200 km/h, półroczny wynajem. Takich lokomotyw szukają PKP Intercity

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.
Dellner

Data publikacji:
23-04-2025
Ostatnia modyfikacja:
23-04-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
200 km/h, półroczny wynajem. Takich lokomotyw szukają PKP Intercity
fot. PKP Intercity
Do 7 maja można składać oferty w przetargu PKP Intercity na wynajem czterech lokomotyw elektrycznych na pół roku. Pojazdy muszą rozwijać prędkość 200 km/h i mieć dopuszczenie do jazdy w Polsce, Niemczech, Czechach oraz Austrii.

Kluczowym warunkiem – oprócz wspomnianej już prędkości maksymalnej – będzie wielosystemowość oraz posiadanie przez lokomotywy dopuszczeń do prowadzenia pociągów pasażerskich na sieci kolejowej Niemiec, Czech i Austrii. Jak już informowaliśmy, polski przewoźnik jest zmuszony do wynajmowania pojazdów o takich parametrach, ponieważ nowo odbierane Griffiny 200 z Newagu (seria EU200) – choć prowadzą już pociągi w Polsce – nadal nie są homologowane poza jej granicami (deklarowana przez producenta data jej uzyskania to rok 2026). Przetargi na wynajem lokomotyw są więc w ostatnich latach regularnie powtarzane.

Jeśli o zamówienie będzie ubiegała się grupa wykonawców, będą oni mogli dysponować czterema elektrowozami nawet łącznie. Lokomotywy będą mogły w trakcie obowiązywania umowy być podmieniane na inne egzemplarze, jeśli tylko ich parametry nie będą gorsze (i pod warunkiem zaakceptowania podmiany przez PKP Intercity). Do obowiązków zwycięzcy przetargu – oprócz udostępnienia lokomotyw – będzie należało świadczenie usług ich utrzymania oraz przeszkolenie obsługujących pojazdy pracowników.

Oba kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty mają charakter cenowy. 95% punktów można otrzymać za stałą miesięczną opłatę ryczałtową. Pozostałych 5% będzie zależało od wysokości stawki za kilometr przebiegu w ramach opłaty zmiennej. Maksymalny miesięczny przebieg każdej z lokomotyw w trakcie eksploatacji w PKP Intercity określono na 25 tysięcy kilometrów.

Problem braku własnych wielosystemowych i mogących wyjeżdżać za granicę elektrowozów w taborze PKP Intercity jest widoczny od dawna. Obecny zarząd przewoźnika zapowiada doprowadzenie do zmiany tej sytuacji. Po roku 2026 ma też nie być konieczne wynajmowanie lokomotyw jednosystemowych o prędkości maksymalnej 160 km/h (obecnie przewoźnik wynajmuje dwie takie maszyny od czeskiego LokoTrain).
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.
Dellner

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKP Intercity: Ponowny przetarg na naprawy P4 EU/EP07

Tabor i technika

PKP Intercity: Ponowny przetarg na naprawy P4 EU/EP07

Roman Czubiński 17 kwietnia 2025

Lasek (CPK): W tym roku kolejne przetargi o wartości 30 mld złotych

Infrastruktura

PKP Intercity: 30 „siódemek” do naprawy P4. Będzie drugi przetarg

Tabor i technika

Zobacz również:

Zaplecza PKP Intercity: Jakie są postępy inwestycji?

Infrastruktura

Zaplecza PKP Intercity: Jakie są postępy inwestycji?

Roman Czubiński 22 kwietnia 2025

PKP Intercity: Ceny biletów muszą wzrosnąć

Pasażer

PKP Intercity: Ceny biletów muszą wzrosnąć

Roman Czubiński 19 kwietnia 2025

PKP Intercity pokazuje design nowych wagonów z FPS H. Cegielski

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

PKP Intercity: Ponowny przetarg na naprawy P4 EU/EP07

Tabor i technika

PKP Intercity: Ponowny przetarg na naprawy P4 EU/EP07

Roman Czubiński 17 kwietnia 2025

Lasek (CPK): W tym roku kolejne przetargi o wartości 30 mld złotych

Infrastruktura

PKP Intercity: 30 „siódemek” do naprawy P4. Będzie drugi przetarg

Tabor i technika

Zobacz również:

Zaplecza PKP Intercity: Jakie są postępy inwestycji?

Infrastruktura

Zaplecza PKP Intercity: Jakie są postępy inwestycji?

Roman Czubiński 22 kwietnia 2025

PKP Intercity: Ceny biletów muszą wzrosnąć

Pasażer

PKP Intercity: Ceny biletów muszą wzrosnąć

Roman Czubiński 19 kwietnia 2025

PKP Intercity pokazuje design nowych wagonów z FPS H. Cegielski

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5